W tym roku, już po raz V gościmy w klasach I-III w Szkołach Podstawowych Gminy Bytów i razem z labradorką Sonią uczymy najmłodszych jak dbać o nasze własne psy, i co zrobić by kontakt z psem był bezpieczny i przyjemny zarówno dla dziecka jak i psa. Wszystkie dzieci chętnie i aktywnie uczestniczą w naszych zajęciach... a jest to możliwe dzięki dofinansowaniu z Urzędu Miasta Bytów.
„Pies i ja” – zajęcia edukacyjne z zakresu bezpiecznego kontaktu z psem dla dzieci. 2014
W roku 2014 odbyła się IV edycja programu z zakresu bezpiecznego kontaktu z psem pn. „Pies i ja” – zajęcia edukacyjne z zakresu bezpiecznego kontaktu z psem dla dzieci". Jak co roku w zajęciach wzięło udział ok 300 dzieci z klas 0-2 gminy Bytów. Jak zawsze zajęcia te cieszyły się ogromnym zainteresowaniem dzieci i nauczycieli. Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć z tych zajęć.
Integracja sensoryczna dla dzieci z gminy Studzienice - Projekt dofinansowany przez Urząd Gminy Studzienice - 2014
Dzięki dofinansowaniu jakie otrzymaliśmy od Wójta Gminy Studzienice, 5 dzieci z naszej gminy miało możliwość skorzystać z terapii integracji sensorycznej. Zajęcia te prowadzone przez Panią Annę Krefft, odbywały się w specjalnie do tego przygotowanym i wyposażonym gabinecie.
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces neurologiczny obejmujący rejestrację , przewodzenie i opracowanie informacji zawartych w bodźcach sensorycznych tak by mogły być użyte w celowym działaniu.Jest podstawą prawidłowego funkcjonowania w wielu zakresach min: ruchu, postawy, koordynacji, emocji, percepcji uwagi czy wreszcie mechanizmów uczenia się. polega na właściwym rozpoznaniu,połączeniu w jedną całość i zapamiętaniu docierających do systemu nerwowego informacji sensorycznych.
Zmysły dostarczając informacji o fizycznej kondycji naszego ciała i o tym co dzieje się wokół nas. Dane te pochodzą z receptorów wzrokowych, słuchowych, przedsionkowych(ruch), dotykowych, prioproceptywnych, węchowych i smakowych. Mózg nieustanie organizuje te wiadomości - lokalizując je , rozpoznając segregując i integrując. Gdy płyną one w prawidłowej organizacji, mózg może je użyć do formułowania percepcji, planowania ruchu, napięcia mięśniowego, postawy, emocji, uczenia się i wielu innych.
W miarę rozwoju dzięki zdolności do organizacji wrażeń sensorycznych kształtuje się koncentracja na doznaniach sensorycznych, koordynacja ruchów i organizacja zachowania.
Ku samodzielności - wielospecjalistyczne wspomaganie rozwoju dzieci niepełnosprawnych 2014-2015
Dzieci biorące udział w projekcie korzystają z bezpłatnych zajęć fizjoterapii, dogoterapii, terapii behawioralnej, terapii logopedycznej, integracji sensorycznej a także zajęć psychoruchowych. Doświadczona kadra, oraz bogate wyposażenie Fundacji w sprzęt terapeutyczny, gwarantuje wysoką jakość i atrakcyjność terapii. Poza terapeutami w projekcie pracuje 12 wolontariuszy, a także 3 wyszkolone psy oraz gościnnie, przyuczony do pracy w felinoterapii kot.
Strona 2 z 5